tisdag 11 mars 2014

Uppdatering och boktips

Purjolöken började gro efter ca 1 vecka.


Nu står de i två egna glasslådor bredvid tomatplantorna.


Tomatfröerna har grott i alla utom ett snapsglas. 


Jag har inte gett upp hoppet riktigt än om att det ska gro i det sista glaset också.


Tomatplantorna börjar få sina första karaktärsblad, så om ett par dagar är det dags för omplantering.


Ute på lotten fortsätter blom- och vitlökarna att växa.


Resten av hallonlandet är rensat och uppluckrat.


Utanför lotterna i gräsmattan blommar krokus...


 ...men de som jag satte i höstas inne på lotten låter vänta på sig.


En lite mer djupgående bok om grönsaksodling än den som jag skrev om i Februari är boken "Grönt!" av Karin Eliasson.


Med fina bilder och tydliga detaljerade instruktioner tror jag att den blir till stor hjälp för mig under flera år framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar