onsdag 5 mars 2014

Terapi och groddar

Idag tog jag med mig en halv säck hästgödsel till komposten och blev kvar ute i flera timmar.


Jag började med att lägga ut stenplattorna igen och sen började jag rensa lite ogräs i jordgubbslandet.


Efter en stund började jag frysa så jag plockade fram grepen, drog bort alla gamla stolpar och snören i hallonbuskarna och började gräva och rensa runt den bortre raden. Det finns inte så mycket kvar av buskarna där så vi får väl se om det blir några hallon från just den raden i år. De andra raderna ser lite mer lovande ut.


Jag tycker om att rensa ogräs. För mig funkar det som terapi, jag varvar ner och rensar skallen. Det är avkopplande samtidigt som man gör nytta och får frisk luft.







Det är roligt att se de mjuka växterna pressa sig uppåt genom den tunga blöta jorden!


Tomatfröna började gro redan efter fem dagar :-)


Nu får de stå uppe på fönsterbänken (där det är lite svalare) med en extra lampa ovanför. 


De växer fort!


Så här långt har de kommit på tre dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar