söndag 9 februari 2014

Bra bok och bild på kolonilotten

Hej igen!

Jag bara måste berätta om en av böckerna som jag lånade... Den är som skriven för mig! Den heter "Grönsaksodling" och är skriven av Lena Israelsson.

  
  Den tar upp allt jag har funderat på och besvarar massor med frågor. Upplägget gör att man snabbt hittar det man är ute efter vilket gör den  lättläst och svår att lägga ifrån sig. Det är en bok fylld med smarta tips för nybörjaren som ger förslag på billiga lösningar och lättodlade grönsaker. Inspirerande helt enkelt :-) hamnar definitivt på min önskelista.
  Efter att ha läst den vill jag verkligen ha träsarg runt mina odlingar, jag har funderat på det redan tidigare och det är flera som har rekommenderat det. Nu måste jag bara ta med mig måttbandet ut till lotten och mäta upp hur mycket virke jag behöver. Fortsättning följer...



Så här ser det ut på kolonilotten just nu. Jag hann inte gräva upp det sista av marken närmast komposten i bortre hörnet innan vintern och jag måste göra något nytt stöd till hallonen. Sen är det bara att börja snickra på de där träsargarna :-)

/C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar